Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz
Heading Out
Heading Out
Giermasz #599 - gaz do dechy
Zapraszamy na kolejny odcinek Giermaszu. Co prawda za tydzień świętujemy, w końcu ponad 12 lat i 600 audycji do czegoś zobowiązuje, ale teraz mamy dla Was dwie recenzje i wywiad. Rozpoczynamy od ryku silników, olbrzymich prędkości i pokonywaniu zakrętów na leżąco. Kacper Narodzonek ograł MotoGP 24. Warto dodać, że to już czternasta gra wyścigowa studia Milestone na licencji Motocyklowych Mistrzostw Świata. Dla odmiany można też objechać samochodem całe Stany Zjednoczone. No bo kto o tym nie marzył? W wyjątkową podróż wyruszył Michał Król w polskiej grze Heading Out. Na rozmowę zaprosiliśmy także autora wspomnianej produkcji. Kuba Bukała jest założycielem i szefem studia Serious Sim. W półgodzinnym wywiadzie opowiedział o początkach, aktualnej sytuacji 10-osobowego studia, premierze Heading Out i - oby świetlanej - przyszłości. Zapraszamy.

Możecie odsłuchać całą audycję, a pod linkami są poszczególne materiały. Jak kto lubi. Polecamy też obserwować nas na Facebooku i słuchać na Spotify lub w Podcastach Google.
Szukasz recenzji konkretnej gry? Mamy ich PONAD 1400. Dlatego polecamy nasz Spis Recenzji, gdzie szybko i łatwo znajdziesz interesujący Cię tekst i dźwięk. W nawiasie kwadratowym przy tytule informujemy, na jakiej platformie testowaliśmy grę.
Heading Out
Heading Out
Czy Polacy mogą zrobić grę drogi z amerykańskim filmowym sznytem? Studio Serious Sim udowodniło, że jak najbardziej. Jednak Heading Out to bardziej skomplikowana produkcja, bo prócz świetnej i rozbudowanej warstwy fabularnej, sporo tu jazdy samochodem, ucieczek, wyścigów, planowania, zarządzania i ważnych wyborów moralnych. Gdy wszystko złoży się w całość, wychodzi bardzo dobra i wciągająca gra z potężnym przesłaniem.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców, studia Serious Sim.
MotoGP 24
MotoGP 24
Tak już się zdarzyło, że na moje biurko spadła kolejna ścigałka. Ogrywałem F1, Forzę - co może pójść nie tak z MotoGP 24? Co prawda nigdy nie grałem w tytuły opierające się na wyścigach motocyklowych, ale może to i zaleta? Świeża perspektywa, porównanie dwóch światów i takie rzeczy. Po odpaleniu i wskoczeniu w pierwszy treningowy wyścig wiedziałem jednak jedno. Całe to doświadczenie z wyścigów wszelkiej maści - wylatuje przez okno. Mówiąc obrazowo - wyścigi motocyklowe to inna bajka, inna książka. Może i ten sam gatunek literacki, ale na nic zda się kilkaset godzin w Gran Turismo czy innym Asseto Corsa.

Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora, polskiego oddziału firmy Plaion.
Top Racer Collection
Top Racer Collection
Ciężko to przyznać, ale lata 90. to moja młodość. To także rozkwit arcade'owych gier wyścigowych, których niestety część nie dotarła do naszych domów. Mówię tu o serii Top Racer, która była związana przede wszystkim z konsolą SNES, raczej rzadko spotykaną w tamtych czasach w Polsce. Za sprawą składanki Top Racer Collection możemy teraz poznać tę serię, a dokładnie trzy pierwsze jej odsłony, choć twórcy przygotowali też wyjątkową niespodziankę.

Kod do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy QUByte Interactive.
Sand Land
Sand Land
Dostałem dokładnie to, czego oczekiwałem. Oczekiwałem dość lekkiej, ale intrygującej momentami rozgrywki i rozrywki, ciekawych postaci, japońskiej fantazji, folkloru, a to wszystko podane w stylu charakterystycznym dla twórcy Dragon Balla. Sand Land to przygodowe RPG w otwartym świecie oparte na mandze Akiry Toriyamy, a także serialu animowanym.

Grę otrzymaliśmy od polskiego dystrybutora, firmy Cenega.
Heading Out
Heading Out
Wywiad - Kuba Bukała, założyciel i szef studia Serious Sim
W tym tygodniu na rozmowę zaprosiliśmy jednego z autorów niedawno wydanej gry Heading Out. Kuba Bukała jest założycielem i szefem studia Serious Sim. W półgodzinnym wywiadzie opowiedział o ich pierwszej grze Radio Commander, aktualnej sytuacji 10-osobowego studia, branży gamedev, szeroko o premierze najnowszej produkcji Heading Out i planach na przyszłość. Zapraszam, Michał Król.

"Tylko ty, twoje auto i droga przed tobą. Pędzisz przez Stany, skupiając na sobie uwagę wszystkich. Nikt nie wie, gdzie leży koniec twej drogi – nawet ty." - opis Heading Out na Stemie.

Pinball Fantasies
Pinball Fantasies
Stare ale jare - Pinball Fantasies (1992 r.)
Flippery to normalny krajobraz w lokalach lat 90., także w Polsce. Jako, że twórcy czerpią garściami z rzeczywistości, studio Digital Illusions opracowało serię gier na Amigę, której popularność zaskoczyła chyba wszystkich. W 1992 roku wypuścili aż dwie części flipperów, omawiany w marcu w kąciku "Stare ale jare" Pinball Dreams oraz odsłona którą zajmujemy się dziś - Pinball Fantasies.

Kontynuacja nie odbiega zbytnio od pierwowzoru, oferując cztery różnorodne stoły gwarantujące godziny dobrej zabawy. Masa tu ramp, grzybków, bonusów, błyskających świateł i niesamowitych dźwięków. Bardzo dobry flipper Party Land przenosi nas do kolorowego i pełnego śmiechu świata parków rozrywki. Speed Devil's poświęcony jest samochodom i prędkości, z obowiązkowym pit stopem i przerzucaniem biegów. Billion Dollar Gameshow - jak sama nazwa wskazuje, to szalony telewizyjny teleturniej z miliardem dolarów do wygrania. Szkoda, że banknoty nie wylatywały ze stacji dyskietek Amigi... Ostatnim stołem jest rewelacyjny i mroczny Stones 'N Bones. Czaszki, kości, duchy, nietoperze, no jest strasznie i bardzo wciągająco.

Pinball Fantasies trzyma poziom pierwowzoru pod względem rewelacyjnej - jak na tamte czasy - oprawy graficznej, płynności i świetnego udźwiękowienia. Muzykę z poszczególnym stołów zapamięta każdy, który kiedykolwiek grał w tę grę. Druga część po raz kolejny okazała się świetną, bardzo wysoko ocenianą produkcją w portfolio studia Digital Illusions. Np. magazyn PC Gamer ocenił ją w tamtych czasach jako jedną z najlepszych gier w historii.

Porty Pinball Fantasies trafiły na kilkanaście platform, od peceta, przez przenośne Atari Jaguar, Game Boy'a, SNES-a, PlayStation, po mobilki. Po tym sukcesie studio Digital Illusions zrobiło sobie kilkuletnią przerwę od flipperów, by w 1995 roku powrócić z trzecią częścią serii - Pinball Illusions, ale o niej na naszym kąciku opowiemy kiedy indziej.